Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bueno, yo tenía este problema y si a alguien le puedo ayudar mejor.

 

Resulta que al hacer when login en el pet system no invocaba la mascota, así que "inventé" un cmdchat para usar el objeto.

 

En vuestra quest del pet_system deberíais poner algo así, cambiando el qf por como vosotros tengáis lo de el pet:

when login with pc.getqf("pet_item") > 0 begin
	local peti = pc.getqf("pet_item")
	cmdchat("summon_pet "..peti.."")
end

Y en el game.py debéis poner esto:

Si tenéis 4 inventarios en vez de *2 ponéis *4

def __summon_pet(self,vnumpet):
	for i in xrange(player.INVENTORY_PAGE_SIZE*2):
		YourItemID = player.GetItemIndex(i)
		if YourItemID == int(vnumpet):
			net.SendItemUsePacket(i)
			break  

bajo de "mall" ponéis

"summon_pet"			: self.__summon_pet,

Es una tontería pero es útil y a mi me vino bien para mi sistema.

Posted

Perdonar mi ignorancia, pero me ha surgido una idea algo tonta. Cuando entras a un mapa se considera login? O simplemente la primera vez que carga el personaje despues de meter los datos de acceso?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

This site uses cookies to enhance your browsing experience and provide relevant content. By continuing to browse, you agree to our We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. and Terms of Use. For more information on how we protect your data, please check our Privacy Policy.